Nyúlmáj pörkölt és krém

Hozzávalók és elkészítés egyben:

  • 0.5 kg nyúlmájat használunk az ételhez. Pl. – a Tescoban meghökkentem, de lehet kapni!
  • Készítsünk 1 nagy fej dinsztelt (zsíron + kevés vízzel pirított) vörös hagymából–fokhagymagerezdekből, paprika porral, őrölt borssal pörkölt alapot.
  • Tegyük erre az alapra a nyúlmájat majd engedjük fel kb. 1 dl vízzel – igen kevés kell!; tálaláskor sózzuk a májat, különben megkeményedik!
  • Amikor a máj megpuhult, akkor tehetünk még a lébe  opcionálisan paradicsomsűrítményt – kb. 1 dl-t.

Nyúlmáj krém

  • A pörköltet 10 dkg vajjal turmixoljuk pépesre és tegyünk hozzá ízlés szerint sót is.
  • A tetejére friss snidlinget vághatunk.

100 g nyúlmáj összetétele:

Energia 113 kcal

Zsír 4,31 g — ebből telített zsír 1,31 g

Szénhidrát 0,36 g — ebből cukor 0,03 g

Fehérje 18,77 g

Só 0,50 g

Ketofagyi – áfonya, szeder, málna

A képen fele áfonya, fele szeder fagylalt látható.

Elég tipikus paleo-kompatibilis fagyi készítési mód a különféle gyümölcsök banánnal való sűrítése-kikeverése. Nos, ugyanez megtehető a ketogén diétát követők számára is, csak a banán helyébe lép az avokádó! Az avokádó mellé bogyós gyümölcsöt választunk – pl. áfonya, szeder, málna, s máris mindhárom gyümölcs kikeverhető avokádóval és xukorral.

Hozzávalók és elkészítés egyben:

  • 3 db puha avokádót a héjától megszabadítjuk, majd 3 fél avokádót kikeverünk 25 dkg áfonyával és – ízlés szerint – mondjuk 3 ek. xukor0steviával.
  • 3 fél avokádót kikeverünk 25 dkg szederrel és ugyancsak kb. 3 ek. xukor0 steviával.
  • Amennyiben a bogyós gyümölcsök mélyhűtöttek voltak, akkor akár rögtön fogyasztható a fagyi, ha nem, akkor pedig tegyük kb. 2 órára a mélyhűtőbe, hogy fagylalt kanállal adagolható legyen.
  • Málnával ez a fagylalt hasonlóképpen elkészíthető!