Kókuszolaj – kókuszzsír

A FB-on érkezett egy kérdés, hogy a kókuszolaj, kókuszzsír tartalmaz-e fehérjét, miután a kérdezőnek szigorú fehérje diétát kell folytatnia? – a válasz igen. Az alább beidézett cikk további hasznos információkat tartalmaz.

A http://nepgyogyaszat.hu oldaláról

“Kókuszolajkókuszolaj1

A kókuszdióból kinyert kókusztej, kókuszvíz, kókuszolaj számos formáját használják a napi

étkezések során. A kókusztejet gyakran desszertek elkészítésénél hasznosítják. A kókuszolajnak is több felhasználási formája létezik, a főzéstől a bőr tonizálásáig. Ájurvédikus gyógyírként évezredek óta ismert. A Föld azon országaiban, ahol a mindennapi étkezések része, ritkán találkozhatunk elhízással, cukorbetegséggel, szív- és érrendszeri problémákkal.

A kókuszolaj és a kókuszzsír között valójában csak az olvadási hőmérsékletben van különbség, az olaj 24-25 Celsius-fokon szilárdul meg.

A kókuszolajat általában a szárított kókuszhúsból állítják elő. A felaprított húst felmelegítik, és az olaj távozik belőle.

A kókuszolaj előnye
Az ételekben található zsír a telített és telítetlen zsírsavak keveréke. Minden zsírsav tartalmaz szénatomokat hidrogénatomokhoz kötötten. A közepes láncolatú zsírsavak 6-12 szénatomot, a hosszú láncolatú zsírsavak több mint 12 szénatomot tartalmaznak. A szűz kókuszolaj 90% telített zsírsav, 48% laurinsav, 16% mirisztinsav, 9% palmitinsav, 8% kaprilsav, 7% kaprinsav és 2% sztearinsav. A szűz kókuszolaj előnyeit főleg a közepes láncolatú zsírsavaknak köszönheti.

A kókuszolaj igen különleges anyagot, a laurinsavat tartalmazza, amely csak az anyatejben (és a kombuchateában – a szerk.) fordul elő. Ez kiváló vírus- és baktériumölő anyag, amely erősíti az immunrendszert. Mindezekkel együtt magas a rosttartalma, ami a vastagbél megfelelő működését segíti elő.

Tartalmaz magnéziumot, sok káliumot, cinket és vasat. Természetes E-vitamin-tartalma is fontos a szervezetnek.

A kókusznak alacsony a fehérjetartalma, viszont fehérjéjének a minősége igen jó, ezért segíti az emésztést, anélkül hogy megterhelné.

Kálium – a kókusz káliumban gazdag, ami az elektrolitok szabályozása szempontjából hasznos. A káliumhiány okozhat szívrohamot és izomösszeomlást is.
Magnézium – a kókusz magnéziumban gazdag, ami elősegíti a B- és C-vitamin és bizonyos fehérjék felszívódását. Hiánya izom- és szívproblémákat okozhat.

A sokoldalú kókuszolaj

A kókuszolajat használják bőrápolásra, samponként, légnedvesítésre, sütéshez, főzéshez. A növény gyökeréből gyógyszert készítenek vérhas ellen. A testápolásban is kiemelkedő szerephez jut. A kókuszolaj antioxidáns, nagyszerű bőrpuhító és hidratáló. Megfigyelhetjük, hogy a kókusztermő vidékeken élő nők bőre sima, ránctalan, hajuk dús és fénylő. A kókuszzsír jót tesz a hajszálaknak, képes behatolni a haj szerkezetébe, némi rokonságot is mutat a proteinnel. Bársonyossá teszi és táplálja a bőrt, védi az erős napsugárzás ellen. Előszeretettel alkalmazzák test- és hajápoló szerekben, masszírozóolajokban.

A bőrproblémák kezelésére fontos a kókuszolaj belső alkalmazása is.

A kókuszolaj segíti az emésztést és a szükséges tápanyag felszívódását, ami az egészséges bőr egyik feltétele.

Támogatja a méregtelenítést és a mérgek kiürítését a szervezetből.

A rendszeresen kókuszolajat fogyasztók között ritkán találunk elhízott vagy túl sovány embert.”

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.