Lila káposzta almával vagy körtével

Hozzávalók:

  • 0,5 kg lila káposzta
  • 3 db közepes alma vagy körte (Ketogén étkezés esetén minimális gyümölcsöt használj!, csak az íze miatt.)
  • 1 evőkanál zsír
  • Köménymag, só, bors, stevia vagy nyírfacukor
  • 0,5 dl víz (elhagyható) – amennyiben van türelmed folyamatosan keverni, mert a káposzta a sózás hatására levet ereszt, akkor a + vizet elhagyhatod
  • Jó minőségű sütni való kolbász vagy “Sült kolbász (azaz kolbász formájú fasírt)” – külön recept szerint; lehet hozzá kínálni pl. húslevesben főtt, majd pirított csirkecombokat

Elkészítés:

  • A lila káposztát laskázd fel, az almákat pucold meg, és vágd apró darabokra
  • Tegyél 1 evőkanál zsírt a serpenyőbe
  • Dobd rá a káposztát
  • Ízlés szerint fűszerezd
  • Állandó keverés mellett “főzd” és pirítsd – egy kevés vizet aláönthetsz, mely feltétlenül főjön el
  • Végül meghámozva és laskázva tedd a káposztához az almákat – Az almát nyersen keverd legutoljára az ételhez, így a nyers alma nem válik cukorrá!
A káposztát tálald a külön megsütött kolbásszal!

“Keto kalács”

Ma reggel egy ismerősöm idővonalán szembeköszönt velem ez a kép a felirattal együtt. Rögvest alkottam hozzá egy paleo ketogén receptet:

  • Zsírozz be egy kuglóf formát.
  • Forrázd le a kelkáposzta leveleket.
  • 0.5 kg darált húst (lehet csirke, pulyka, sertés) fűszerezz sóval, borssal, köménymaggal és üss a masszához 3 db M-es tojást, majd alaposan keverd össze.
  • Érdemes a masszához egy evőkanál útifűmaghéj lisztet, vagy 1 ek. NoCarb rost mix-et hozzáadni.
  • 200 fokra melegítsd fel a sütőt, majd amikor a húsos kuglófot a sütőbe teszed, vedd vissza 160 fokra.
  • 30-40 percig következzék a sütés. Hústűvel szúrd meg, hogy átsült-e?
  • Vedd ki a kuglófformát, várj míg hűl az étel, ha szükséges késsel lazíts az oldalán, végül borítsd a kgflófot egy tálra.